.

.
Volg mij ook op TWITTER klik hiervoor op de foto

woensdag 3 juni 2015

Schaamteloos

Daar knallen de tranen me van in de broek


Las vanmorgen in de vlugheid even een artikeltje waar ik de rest van de dag nog menigmaal aan heb terug moeten denken, wat een zooitje achterlijke maffen lopen der hier toch weer rond. Een organisatie die je ouders voor je gaat opbellen wanneer je der zelf even geen tijd voor hebt!

What the fuck is dit nou weer ?!?


Ik zou me rot schamen wanneer ik iemand in dienst moest nemen om me ouders op te bellen, omdat ik er zelf te lamlendig voor ben en ik zou kapot gaan van verdriet wanneer mijn kinderen er te beroerd voor zouden zijn om mij even te bellen en dit aan de een of andere ongeïnteresseerde telefoon malloot over zouden laten. Waar zijn we nou helemaal mee bezig?

'En dan denk je 's avonds: ik had mam nog moeten bellen'

Voor 65 euro per maand je alleenstaande ouder dagelijks laten bellen. Kruiswerk Achterhoek wordt overspoeld met reacties.




Dacht eerst nog even dit is een geintje, is het alweer 1 April? maar nee zojuist nog eens in de krant gekeken en het is nog waar ook, voor 65 euro wordt pa of ma 5x5 minuten gebeld door de een of andere dwaas met desinteresse. Ben ik wellicht ouderwets of niet meer van deze tijd, maar dit gaat mij toch echt veel te ver en hoe zit het verder? Je zit in een leuk gesprek met zo'n oudje en je ziet dat de tijd erop zit "AFKAPPEN NU" je geld is op "De Groeten"

Ik vind het geweldig dat alleenstaande ouderen eens mee genomen worden voor een leuk uitje, een wandeling in het park of dat er mensen zijn die de moeite nemen om enkel eens af en toe een kopje koffie (voor de pvda ouderen is thee ook goed) met ze te drinken. Heb met het grootste plezier gekeken naar Geer en Goor en de geweldige manier waarop ze met veelal minder bedeelde ouderen op stap gingen, allemaal echt grote klassen, maar mensen die te beroerd zijn om zelf eens een belletje met vaders of moeders te doen en dit afkopen middels een callcentrum mogen ze wat mij betreft tegen de muur zetten, het zijn je ouders ja.

Zouden mensen die zo'n dienst nodig denken te hebben er wel eens over nadenken hoe ze het zelf zouden vinden om op deze afschuwelijke manier te worden afgescheept door je eigen kinderen?

Natuurlijk zijn er mensen genoeg die om de een of andere reden geen goede band meer hebben met hun ouders, kan diverse redenen hebben, maar deze mensen die gaan zeer zeker niet betalen om er voor te zorgen dat vaders of moeders een gezellig belletje krijgen, nee het moeten dus ook nog eens mensen zijn die ergens best wel van hun ouders houden, maar een wekelijks belletje van een paar minuten dat is dan net weer teveel van het goeden. Ook kan ik me nog voorstellen wanneer je in het buitenland zit dat het soms lastig is om even een belletje te doen, maar kom op zeg tegenwoordig heeft iedereen wel skype of een andere manier om goedkoop te bellen, dus ook voor de kosten is het natuurlijk volslagen belachelijk om het te laten.

Mijn ouders wonen hier in de buurt en dan is het gemakkelijk praten wanneer ik zeg dat ik me al rot zou schamen wanneer ik niet ten minste eens per week even een bakje bij ze ging doen, maar het te veel moeite vinden om zelf even naar ze op te bellen, sorry dat gaat er bij mij echt niet in en ik mag hopen dat die mensen die hun eigen ouders zo gigantisch laten barsten er zelf ooit ook eens achter gaan komen hoe verschrikkelijk het is om je oude dag eenzaam en alleen te moeten doorbrengen in de wetenschap dat je zoon of dochter een opbel-miep voor je heeft gescoord omdat ze zelf geen zin hebben om steeds maar weer het gezeur en gezever van je aan te moeten horen.  

Van mij mag een ieder die te beroerd is om zijn of haar vader en/of moeder even te bezoeken dan wel te bellen een lang en eenzaam verder leven tegemoet zijn, ongelofelijk, wat voor een egoïstisch klote volk dat der hier in ons kikkerlandje rondloopt

met een vriendelijke groet speciaal voor alle oudere en eenzame onder ons

Geen opmerkingen: