.

.
Volg mij ook op TWITTER klik hiervoor op de foto

donderdag 9 april 2015

Totaal ontspoort

Gewoon meppen, is toch hun eigen schuld


Hoorde het vanmiddag Joris van Casteren bij het staatsomroep programma radio één vandaag nog zeggen, ach maak je niet zo druk het is gewoon de schuld van die conducteurs zelf en kennelijk mag je zo'n conducteur dan gewoon voor zijn bek slaan om vervolgens ook nog maar even aan te geven dat het met de agressie tegen hulpverleners allemaal ook wel mee valt. Denk dat dit derderangs schrijvertje met zijn optreden weer een jaar gratis reizen heeft verdient door zijn goedpraat geouwehoer bij onze altijd objectieve staatsomroep. linkje




Feit dat ik over me nek ga van dit soort figuren die altijd maar de schuldvraag omdraaien en van de daders de slachtoffers proberen te maken, hoe haal je het in je beperkte verstandelijk vermogens om ook maar de gore moed op te brengen om een mishandelde conducteur of conductrice te verwijten dat deze zelf eigenlijk ook wel wat gespannen was en om die reden wellicht wat klappen heeft gekregen, moet je ook maar niet zo ongezellig doen.

Moet niet gekker meer worden, wanneer ik onderweg langs de snelweg op een parkeerplaats even een boom op zoek om te plassen en vervolgens door een groepje homoseksuelen parkeerplaats toeristen van me broek wordt ontdaan en wordt verkracht dan is dat me eigen fout, had ik daar maar niet moeten gaan staan pissen! En wanneer je als leuke Nederlandse griet naar huis fiets dan is het ook je eigen fout dat je voor hoer wordt uitgemaakt door onze medelanders, had je der maar niet zo leuk moeten uitzien! Verder is het ook dood normaal wanneer je als ambulance broeder of zuster snel bij een slachtoffer wil zijn dat je dan een stoot voor je harses krijg, moet je maar niet zo irritant gehaast doen, wat nou levens redden, rot op man! Als oudjes moet je uiteraard ook niet alleen gaan pinnen dan is het niks meer als normaal dat je pensioentje dan wordt afgepakt, lijkt me logisch echt gevalletje van eigen schuld dikke bult! En uiteraard wanneer je met je gouden koets door het verkeer raast dan moet je het al helemaal niet vreemd vinden dat je een waxine lampie tegen je plaat krijgt, is normaal toch?

Volgens mij is dit gewoon een enorm gebrek aan opvoeding, niets meer en niets minder.

Bedoel maar is dit normaal gedrag? Wanneer ik door een agent wordt aangesproken dan krijgt deze van mij een normaal antwoord en dat heeft geen ene donder met het humeur van deze agent te maken en wanneer ik oudere mensen zie die willen oversteken dan stop ik netjes voor ze, respect heet zo iets en volgens mij moet iedereen dat van zijn eigen ouders hebben meegekregen en wanneer je als ouder je kinderen dat zelf niet bij kunt brengen dan moet je hulp zoeken om er voor te zorgen dat je kinderen niet opgroeien als een zooitje maffen die bij het minst geringste der maar gelijk opslaan. 

Het achterlijke excuus, wij waren dronken en wisten niet wat we deden is ook al zo'n misselijkmakende reden die je dan vaak hoort, weet niet hoe het bij andere zit, maar zelf ben ik de afgelopen pak hem beet 30 jaar toch zeker 1 maal per week dronken of in elk geval aangeschoten geweest, maar ik, ik heb nog nooit de behoefte gehad om dan maar eens lekker iemand op zijn bek te slaan, gewoon zonder reden of wellicht toch een reden want keek die gast niet een beetje ongezellig? BAM! kom op zeg doe eens lekker normaal met zijn allen.

Beetje respect voor mensen die het verdienen, voor leerkrachten op school, voor agenten op straat, voor ouderen, voor conducteurs en conductrices, voor hulpverleners, voor vrijwilligers, voor tegenstanders in de sport, voor ja voor wie eigenlijk niet? gewoon respect hebben voor mensen die dit verdienen en je tenminste gedragen tegen mensen waarvan je zelf vindt dat deze het niet verdienen is volgens mij allemaal niet zo moeilijk of wel dan?

Lijkt wel of we met zijn allen met de week gekker worden en wanneer er dan bij de staatsomroep ook nog eens mensen hun mond open mogen trekken die geheel volgens de pvda, sp, gl en d66 geldende goedpraat regels hun zegje komen doen en ons vertellen dat het je eigen schuld is wanneer je zonder reden een knal voor je kop krijgt dan is het feit wel beslecht en ja dan is Nederland inderdaad officieel helemaal naar de kloten.

met groet Bolo

tevens geplaatst op Vrije Chroniqueurs 9 April 2015
tevens geplaatst op E.J. Bron 10 April 2015
tevens geplaatst op NL4NL  11 April 2015

Geen opmerkingen: