.

.
Volg mij ook op TWITTER klik hiervoor op de foto

dinsdag 14 oktober 2014

De "Zuipkeet"

Vroeger was alles beter,




Nee niet alles, maar toch wel het een en ander, gaan ze nu weer lopen zeiken, zieken en zeuren over de vele schuurtjes, caravans en ander bouwwerken die door de jeugd, vooral in kleinere steden en op het platteland, omgebouwd zijn tot huiskroeg en waarom ook niet?
Uiteraard de horeca heeft er last van, de jeugd zuipt zich eerst thuis een stuk in de kraag om daarna te gaan stappen en vervolgen 1 biertje drinken om hierna het toilet vol te kotsen.

Logisch, zou ik als café eigenaar ook niet blij van worden, maar is dit allemaal wel de schuld van de jongere die gezellig samen thuis indrinken? Denk het niet, weet je wel wat een biertje kost tegenwoordig? Wie kan dat nog betalen van zijn bijbaantje? Bedoel, ben zelf al in de veertig en trek er soms nog wel eens gezellig op uit met vrienden en een avondje drinken met een hapje der na dan ben je al snel een meier kwijt, bedoel 100 euro uiteraard, vrouwtje doet ook lekker mee dus tel maar even na dan weet je wat ik bedoel.

De regering wil ons alles afpakken wat leuk, gezellig en wellicht een beetje minder gezond is en onze jeugd zoekt en vindt zelf steeds maar weer andere oplossingen om toch plezier te kunnen maken en dat vind ik dus grote klasse, respect en vooral zo doorgaan. Wanneer je voor een normale prijs een biertje kunt kopen dan is deze discussie er niet en het thuis indrinken is toch ook van alle tijden? En wat is er mis mee? Dat biertje dat er gedronken wordt is het probleem ook helemaal niet, het verlies voor de schatkist en de inkomsten van de kastelein uiteraard wel en nou ben ik van mening dat deze twee dat maar eens lekker samen op moeten lossen, een avondje stappen voor een normale prijs en de kroegen zitten weer vol, echter kan de kroeg eigenaar dit niet alleen en moet de helpende hand in deze uit Den Haag komen alwaar ze die belachelijke drank accijns eens moeten aanpassen.

Ben zelfs blij met zo'n "zuipkeet" en waarom ook niet, tegenwoordig barst het overal van de randdebielen die hun poten niet thuis kunnen houden, hoe vaak lees en hoor je niet dat een gezellige stapper in elkaar is geslagen door een bepaald soort veelal in groepsverband opererend "mens" dat niet van gezelligheid en vrolijkheid schijnt te houden? Hoe vaak hoor je niet dat meiden op straat na een avondje stappen worden lastig gevallen door de een of andere gestoorde malloot?

Hier hebben we geen zuipvertrek aan huis, nee voor zover mij bekend drinken de dames nog niet, hier hebben we wel een hangplek, ooit bouwde ik een serre en deze is inmiddels overgenomen, op deze hangplek is het op zaterdag avond vaak al gezellig druk, me meiden, hun vriendinnen en tegenwoordig ook al enkele vriendjes zuipen zich te barsten aan de cola, vreten zich strak aan de chips, dansen op muziek die ik niet kan aanhoren en op het toppunt van gezelligheid trillen wij in de woonkamer op de klanken van de karaoke en ja, wanneer ze willen dan mogen ze gerust een biertje pakken, al hoop ik dat ze daar voorlopig nog geen behoefte aan hebben en de eerste de beste politiek correcte randdebiel die hier op mijn erf zou durven komen vertellen dat dit niet mag omdat de Nederlandse staat niets kan verdienen aan deze tieners, aangezien de cola en de chips in Duitsland worden in gekocht en wordt opgehaald met een auto voorzien van Duitse brandstof, die moet nog geboren worden.

En ik, ik voel me een stuk beter wanneer ik weet dat de dames of hier in de serre zitten of elders bij vriendjes of vriendinnen in een "zuipkeet" enkel en alleen voor de veiligheid, toen ik zelf een jaar of 15/16 was gingen we al na het voetballen eerst de kantine in tot sluitingstijd, tas wegbrengen, thuis snel eten en dan vlug op de fiets naar de kroeg, en vervolgens naar een hardrockcafé om op zondagmorgen tot je eigen grote verrassing, meestal alleen, weer in je eigen bed wakker te worden, waren mooie tijden, maar denk dat ook mijn ouders zich in deze tijd grote zorgen zouden maken en blij zouden zijn wanneer ze me op zondagochtend tegenkwamen.

Behalve dat dit heden ten dagen gewoon niet meer te betalen is, is Nederland inmiddels al zover verziekt dat het veiligheidshalve al niet meer is aan te raden en verder is het ook gewoon bij de wet verboden om op die leeftijd in de kroeg een biertje te doen, tja de tijden veranderen, mij kunnen er niet genoeg zuip vertrekken voor de jeugd komen, laat ook de jeugd van nu genieten van het jong zijn en sodemieter eens lekker een eind op met dat altijd weer aanwezige betweterige vingertje, van vallen en opstaan wordt je wijzer, dus laat ook de huidige jongeren in deze klote tijd gewoon lekker genieten en soms op de bek gaan, of is onze generatie daar zoveel slechter van geworden?

Denk maar zo : Vroeger was er ook een jeugd van tegenwoordig

met groet Bolo


Geen opmerkingen: